piątek, 3 lipca 2015

LETNI FESTIWAL KSIĄŻEK


Wakacje! Czas odpoczynku. Drzwi do biur podróży praktycznie się nie zamykają. Wiadomo, trzeba pomyśleć o odpowiednim zaopatrzeniu. Strój kąpielowy? Tak. Krem z filtrem? Jak najbardziej. Uśmiech? Ba, to najważniejsze. Planując wakacje warto pamiętać jeszcze o czymś- o książkach oczywiście ;) Bo jak lepiej zapchać wolny czas w samolocie bądź w pociągu? Jak nie zanudzić się na plaży leżąc na ręczniku plackiem? No właśnie ;)
Mam jednak dla Was, drodzy Czytelnicy świetną wiadomość. Otóż Biedronka w okresie wakacyjnym i o nas nie zapomniała, i proponuje nam od 6- 19 lipca pozycje wydawnicze za jedynie 9, 99 (w praktyce do wyczerpania zapasów ;)). Wierzcie mi, niektórymi tytułami warto zapełnić swoją domową biblioteczkę, zwłaszcza za taką cenę!
Poniżej przedstawiam wybrane.


Uwodzicielki
Mingmei Yip

Nowa powieść autorki bestsellerowej „Pieśni Jedwabnego Szlaku” i „Pawilonu Kwiatu Brzoskwini” o kobietach w dawnych Chinach, rasowych femmes fatales, które potrafiły rzucić mężczyznę na kolana lub doprowadzić go do zguby.

Camilla, młoda sierota z Szanghaju, zostaje adoptowana i trafia do bogatego domu. Jednak gdy z dziewczynki zamienia się w kobietę, pojmuje, że jej adoptowanie to nie uśmiech losu, ale część intrygi uknutej przez szefa gangu, Starszego Brata Wanga. Camilla szkoli się w śpiewie, tańcu, rzucaniu nożami i akrobatyce – wszystko po to, by przyciągnąć uwagę wroga Wanga, bezwzględnego Mistrza Lunga. Zostawszy jego kochanką, Camilla poznaje dwie intrygujące kobiety: Cień i Tęczę Chang. Obie stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa i pozycji Camilli. Jednak jeszcze większe niebezpieczeństwo grozi jej ze strony najstarszego syna Mistrza Lunga, Jinyinga, który gardzi ojcem, lecz kocha Camillę. Szansą ucieczki może być tylko eliminacja Lunga, ale za jaką cenę?



Wyścig po miłość
Jane Costello

Jeśli lubisz powieści Sophie Kinselli i Emily Griffin, ta książka na pewno Ci się spodoba.

On byłby wspaniałą zdobyczą, gdyby tylko ona mogła go dogonić…

Abby Rogers już się zdarzało dbać o linię - wtedy zamiast dwóch babeczek z jagodami zjadała na śniadanie jedną. Odkąd pochłania ją prowadzenie własnej firmy, Abby nie ma czasu ani na ćwiczenia, ani na miłość. Kiedy atrakcyjny trener zachęca ją, by dołączyła do Klubu Biegacza, Abby nagle odczuwa nieodpartą ochotę na aktywność fizyczną. Niestety, pierwszy trening to upokorzenie: nie dość, że musi ćwiczyć w różowych legginsach, to jeszcze o mało nie wypluwa płuc. Po takim upokorzeniu zarzeka się, że nigdy nie wróci do klubu.
Wtedy jej pracownica Heidi zjawia się w firmie z bardzo złą wiadomością, która na zawsze odmieni ich życie.



Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął
Jonas Jonasson

Życiowa podróż szwedzkiego Forresta Gumpa po ostatnich stu latach losów świata.

Właśnie minęło dziesięć dekad nadzwyczaj bogatego w wydarzenia życia Allana Karlssona. Problem tylko w tym, że zdrowie nie odmawia posłuszeństwa i wygląda na to, że wielka feta z okazji setnych urodzin będzie musiała się odbyć w domu spokojnej starości. Jednak człowiek, który jadł kolację z przyszłym prezydentem Trumanem, leciał samolotem z premierem Churchilem, pił wódkę ze Stalinem i zaznajomił się z Mao Zedongiem, nie może tak po prostu zdmuchnąć świeczek na torcie. Wymyka się przez okno i rusza w swą ostatnią życiową podróż...



Pod mocnym aniołem
Jerzy Pilch

Najgłośniejsza powieść Jerzego Pilcha, uhonorowana Nagrodą Literacką NIKE '2001.

Pilch po mistrzowsku gra z tradycją powieści pijackiej, dowodząc, jak autokreacja alkoholika bliska jest opowiadaniu siebie przez pisarza.




 Ryszard Kukliński. Życie ściśle tajne
 Benjamin Weiser

Autor przez 12 lat badał archiwa CIA i w utajnionym miejscu spotykał się z Ryszardem Kuklińskim. W 1992 roku przeprowadził wywiad-rzekę z pułkownikiem. W opinii Weisera Kukliński jest bohaterem, który w znaczący sposób przyczynił się do rozmontowania sowieckiej machiny militarnej, narażając życie. Wypowiedzi pułkownika autor weryfikował m.in. w rozmowach z wieloma oficerami CIA. Rozmawiała też z generałami Jaruzelskim, Kiszczakiem i Siwickim. Książka zawiera wiele nigdy wcześniej nie ujawnionych szczegółów dotyczących działalności CIA. Pokazuje, jak ważne są źródła osobowe i praca ludzi dla powodzenia tajnych misji.


Para- mara, czyli o dwóch takich, co próbują straszyć
Jarosław Mikołajewski, Paweł Pawlak

Witamy bardzo serdecznie w programie PARY NIE DO WIARY! Program jest telewizyjny, ale jedną z jego niespodzianek jest to, że ogląda się go w książce. Śmieszne, prawda? Jednak jeszcze śmieszniejsza jest para gości zaproszonych do studia: Pan Cienias i Pan Kanaletto są strachami każdego domu na świecie! Także Twojego, drogi widzu-czytelniku! W jaki sposób, po co i dlaczego straszą, to już sam obejrzyj! Program ma charakter familijny i edukacyjny (bo „od każdego gościa można się czegoś nauczyć”). Został zrealizowany przez Pawła Pawlaka (scenografia i reżyseria) według scenariusza Jarosława Mikołajewskiego i wyprodukowany przez wydawnictwo Bajka.

I jak, wybierzecie się w poniedziałek do Biedry, by nieco pobuszować w koszach? ;)

-----------------------
*wszystkie opisy książek pochodzą ze stron wydawnictw

14 komentarzy:

  1. Niestety nic mnie nie zainteresowało :( Liczę na to, że jednak będzie coś ciekawego w późniejszych terminach... Parę dni temu kupiłam "System" za 25 zł i nie mogę się doczekać, aż przeczytam!

    Pozdrawiam, Insane z przy-goracej-herbacie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno coś ciekawego w późniejszym okresie się znajdzie. Jak będziesz regularnie odwiedzać "Biedronkę", to wcześniej czy później wpadnie Ci w łapki interesująca książka ;)
      W takim razie czekam z niecierpliwością na Twoje wrażenia po lekturze ;) Mam nadzieję, że w pełni Cię ona usatysfakcjonuje ;)

      Pozdrawiam ;)

      Usuń
  2. Jak tak, to ja atakuję Biedrę! Może mój portfel nie będzie płakał tak, jak zazwyczaj po wizycie w księgarni. Ceny są całkiem trakcyjne, ale i tak boję się, ze wydam za dużo XD
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko Ty się boisz, że wydasz za dużo ;) Ale mimo wszystko mój portfel strzeli mniejszego focha, niż gdybym kupowała same nowości wydawnicze ;)

      Usuń
  3. Znów wydam pieniądze! Chociaż nie tak dużo, bo planuję tylko kupić Stulatka, no ale ehh, za dużo tych promocji!
     
    Pozdrawiam :)
    zaczytanekoty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie również mam zamiar kupić "Stulatka..." i ewentualnie "Uwodzicielki" ;)
      No niby za dużo tych promocji, ale jak już się pojawiają, to cóż, aż grzech nie skorzystać ;)

      Usuń
  4. Biedronka znowu kusi ;) Ja po mojej ostatniej w niej wizycie wyszłam z dwiema książkami, więc na razie omijam ją szerokim łukiem, aby nie kusić portfela ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ciągle powtarzam sobie niczym mantrę: "Nie wejdę do Biedronki, nie wejdę". A wystarczy tylko, że moja koleżanka poprosi mnie, bym towarzyszyła jej przy robieniu zakupów, i koniec- przepadam w morzu kolorowych obwolut... ;)

      Usuń
  5. Fajnie, że w Biedronce są książki. Jest tanio, więc zawsze się na coś skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, ale wtedy kupno idzie hurtowo ;) Nie ma Biedronka dla naszych portfeli litości ;)

      Usuń
  6. Ostatnio Biedronka bardzo mnie zawiodła, bo nie znalazłam tam zupełnie nic dla siebie. Teraz zapoluję na "Stulatka...", bo bardzo kusi mnie ta książka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie zawiedziona wielce nie jestem, bo udało mi się kupić dwie książki, które już od dawna chciałam przeczytać.
      Jednak mimo wszystko idąc do Biedronki, szłam właśnie z zamiarem kupna "Stulatka...", którego niestety nigdzie nie znalazłam. I z tego co wiem nie tylko ja. Cóż, chyba zdążył już wyskoczyć przez okno ;P

      Usuń
  7. Uhh... Promocja do dziś, a ja na pewno nie będę w biedronce. :( Szkoda, bo ,,Stulatek..." marzy mi się od baardzo dawna :*

    http://shinybraidd.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierz mi, "Stulatka..." wcale nie było łatwo upolować ;) Poza tym wczoraj byłam w Biedronce, żeby zobaczyć jakie książki zostały i niestety już nie było na czym oko zawiesić ;)

      Usuń

Przybyszu, jeśli zawędrowałeś tak daleko, to zostaw po sobie ślad, który będzie dla mnie motywacją do blogowania i namacalnym dowodem na to, że podzielasz moją sympatię do książek ;)